AJet, 2 Ağustos 2024 prestijiyle Sabiha Gökçen Memleketler arası Havalimanı’ndan Mısır’ın başşehri Kahire’ye haftada 5 sefer düzenleyeceği uçuşlarına başladı.
Şirket, böylelikle her yıl binlerce ziyaretçiyi İstanbul-Kahire güzergahında uçurarak, her iki ülkenin turizm ve ticaret hacimlerine katkı sağlamayı amaçlıyor. Kahire, ziyaretçileriyle binlerce yıllık geçmişini, sanatını, kültürünü ve mimarisini paylaşıyor. Tarihi ve doğal hoşlukları, piramitleri ve hala çözülemeyen gizemleriyle pek çok yerli ve yabancı gezginin ilgisini çekiyor.
AJet, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan 40. yurt dışı noktası olan Kahire’ye uçuşlarının başlamasıyla kelam konusu havalimanından 25 ülkede toplam 72 destinasyona ulaşmış oluyor.
Anadolu Ajansı’nda yer alan habere nazaran, sınır açılışına ait düzenlenen basın toplantısında konuşan AJet Genel Müdürü Kerem Sarp, “AJet olarak, genişleyen uçuş ağımıza Kahire’yi eklemekten büyük memnunluk duyuyoruz. Dünyanın dört bir yanından gelen yolcularımız, AJet ile bu tarihi kente seyahat edebilecekler. Yakın gelecekte tekrar Mısır’da açacağımız yeni destinasyonlar ve ek frekanslarla daha fazla konuğumuzu uçuşlarımızda ağırlayacağız.” dedi.
Mısır’dan Türkiye’ye turist sayısının artmasına katkı sağlayacaklarını aktaran Sarp, bu formda iki ülke ortasındaki turizm ve ticaretin geliştirilmesinde köprü misyonu göreceklerini söyledi. Şu anda 33 ülkeye uçtuklarını lisana getiren Sarp, uçuş ağlarını 51 ülkeye çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.
Sarp, filo yaşlarının 9’larda olduğunu, gelecek olan yeni kuşak uçaklarla birlikte filo yaşlarının düşeceğini lisana getirerek, “Önümüzdeki sene sonuna yanlışsız yeni gelen uçaklarla birlikte uçaklarda internet hizmetimiz olacak. Ekim ayında büsbütün dijitalleşmeyi planlıyoruz.” dedi.
Geçen sene temmuz ayında yüzde 53 olan vaktinde kalkış oranlarının yüzde 61 düzeylerine ulaştığını söyleyen Sarp, Avrupa’daki vaktinde kalkış oranlarında düşüş olmaması durumunda AJet’in de vaktinde kalkış oranlarının yüzde 61 değil, yüzde 70 düzeylerine çıkabileceğini lisana getirdi.
Avrupa hava alanının çok dar olduğunu, burada trafiğin geçen seneye nazaran yüzde 14 arttığını, hava olaylarının da buna eklendiği kaydeden Sarp, uçakların emniyetli bir formda takibi ve operasyonun yapılabilmesi için uçakların belirli bir sıralama içine girdiğini ve bunun da uzun beklemelere neden olduğunu bildirdi.
“Ankara’da vaktinde kalkış oranımız yüzde 75 seviyelerinde”
Sarp, havacılıkta esasen sıfır rötar olmadığını, en yeterli aylarda vaktinde kalkış oranlarının yüzde 80-81’lerde olduğunu belirterek, Ankara’da vaktinde kalkış oranlarının şu anda yüzde 75 düzeylerinde olduğunu kaydetti.
Artık rötar konusunu gündemlerinden çıkardıklarını lisana getiren Sarp, “Bundan sonra yolcularımızın nasıl daha konforlu seyahat etmelerini gerçekleştirebiliriz. Onlara hangi imkanlar sunabiliriz. Bunlara çalışıyoruz.” dedi.
Öğrencilerle ilgili projeleri olduğunu tabir eden Sarp, onlara ekonomik seyahatler yapabilmeleri için imkanlar sağlamayı planladıklarını bildirdi. Lise ve üniversite öğrencilerinin daha ekonomik ve süratli seyahat edebilmeleri için çalışmaları olduğunu kaydeden Sarp, “Biz yalnızca işin ticaret boyutunu değil birebir vakitte bu topraklara kıymet katan vatandaşlarımıza nasıl bedel katarız onun hesabını yapıyoruz” diye konuştu.
Sarp, bundan sonra toplumsal sorumluluk projelerine konsantre olmayı düşündüklerini aktardı.
Türk Hava Yollarından (THY) sonra Türkiye’deki en büyük hava yolu olmayı hedeflediklerini vurgulayan Sarp, “Bundan sonra AJet rötarlarla anılmayacak ve bu topraklara kattığı pahalarla gündeme gelecek.” tabirlerini kullandı. (AA)